Brokerul imobiliar este un tip inteligent. El trebuie sa aiba abilitatea de a jongla cu ofertele, in asa fel incat sa se intalneasca cu cererile de pe piata si invers. El face “marketing” fara macar sa fie nevoie sa constientizeze asta. Asa este brokerul imobiliar si asa o sa fie intotdeauna: un tip descurcaret care lucreaza din instinct.
Multi fac asta cu mare succes si totul functioneaza perfect. Am intalnit foarte multi brokeri talentati care traiesc bine din imobiliare si care simt foarte bine piata, lucru de apreciat.
Dar cum se explica asta? Cum se face ca pe o piata imobiliara ne-reglementata, in plina criza, pentru unii lucrurile sa functioneze perfect si pentru altii nu? Totul are un fundament teoretic solid si asta este rolul marketingului imobiliar.
Conform Kotler: “In ultima instanta, marketingul trebuie sa aiba permanent capacitatea sa ofere clientilor cea mai buna solutie”. Asta fac si agentii imobiliari, fara ca Kotler sa stie cat de bine li se potrive
ABI isi ia in serios rolul de asociatie reprezentativa pentru piata imobiliara si lanseaza un set complet de traininguri organizate cu scopul profesionalizarii agentilor imobiliari.
Pentru ca nimeni nu s-a ocupat serios si coerent pana acum de educatia profesionala a brokerilor imobiliari, programa de invatamant este foarte incarcata, dar credem ca este binevenita si necesara.
Traininguri ABI:
Fotografia in imobiliare
Reprezentare/exclusivitate/colaborare
Comunicarea in imobiliare si comunicarea la telefon
Contractele imobiliare standardizate/legislatie
Asigurarea profesionala
Asigurarea obligatorie a locuintelor
Calificarea clientilor: solutii si tehnici avansate
Eticheta: ”UN PAS IMPORTANT IN CREAREA UNUI BRAND PERSONAL: TINUTA IN IMOBILIARE”
Managementul timpului
Managementul costurilor – implicatiile financiare ale unei cariere in imobiliare
Limba engleza aplicata in imobiliare
Noutati informatice: softuri imobiliar
Asociatia Brokerilor Imobiliari are la baza principii ce vin sa imbunatateasca statutul brokerilor imobiliari. ABI urmareste instruirea, dezvoltarea si evolutia permanenta a brokerilor si realizeaza campanii de informare a publicului larg privind serviciile imobiliare si standardele oferite de catre brokerii imobiliari. Drept urmare, la inceputul noului an, asociatia va lansa pe piata prima editie a Catalogului Oficial al Brokerilor Imobiliari. Este un pas important pe care asociatia il va face pentru ca isi respecta si isi sustine in mod permanent brokerii membri.